Wednesday, February 8, 2012

Şöminede yemek yemek

Bugün Ordu’da hava 4 0C. Ben de yaktım şömineyi. Bu bir tarif değil aslında bir deneme. Fena olmadı, ama parmak da yedirtmedi.



Gerekenler:

Iri bir dilim antrikot, kemikli bir parça et daha iyi olur galiba
1 adet soğan
5-6 diş sarımsak
2 küçük patates
Biraz domates
4-5 kuru erik
Maydanoz
Tuz
Karabiber, biberiye, pul biber vs.
Bolca aliminyum folyo
Zeytinyağı

Ufak bir sır: Fırın kağıdı

Patates:


Patatesi şöyle bir güzel yağlayın. Folyo üzerine baharatlarıserpin, tuz ve karabiberde eliniz korkak alışmasın. Patatesi bu baharat havuzunda biraz çevirin, yanına 1 ya da 2 diş sarımsak koyup folyoyu kapatın. 2 kat folyo ile sarmakta fayda var. Patatesi bir an önce atın şömineye, uzun sürüyor pişmesi.

Benim tercihim iyi pişmesi patatesin. 1 saatten biraz fazla tutmaya çalışıyorum, siz zevkinize göre ayarlarsınız. Ama ikide bir de çıkarıp çatallamayın patatesi. Rica ederim.











Et:
 
Kasapta kemikli kuzu parçası yoktu, ben de kalın bir dilim antrikot kestirdim. 1 gün dinlense daha iyi olurdu ama vakit yoktu.

Etin arkasını önünü zeytinyağı ile okşayıp, tuz, karabiberini serpin.Bir tabağa folyoyu serin, işiniz kolaylasın. İnce ince doğrayın soğanları, bir yatak yapın et için. Tuz ve zeytinyağı dökün bu yatağa. Eti sağan yatağının üstüne koyun, aralara birkaç diş sarımsak koyun. Sarımsakları soymamak en iyisi. Etin üstüne de bu yataktan yapıp, folyoyu kapatın.

Daha yoğun bir et tadı olsun diyorsanız, bu yatakları yorganları yarım soğan ile yapın. Birkaç kez sarmak gerekiyor eti folyoyla. 2 kattan sonra, bir parça fırın kağıdını ıslatıp rulonun etrafına sarın. Rulonuzu toplar, dağılmaz. Kağıttan sonra 2 kat daha folyo yapın, uçlarını da sıkarak dağılmamasını sağlayın rulonuzun.

Eti doğrudan ateşe koymadım, ama çok da uzağında değil
10 dakika bir tarafı, 10 dakika öteki tarafı pişirip 5 dk dinlendirdim etimi. Soğanlar sebebiyle epey sulandı tabi et. Et suyu ve soğanları biraz tavada pişirdim.
Dumanı tütüyor













Salata:
Tarife gerek yok bence. Salata yani sonuçta.Balzamik sirke yakışıyor bu salataya yalnız. Bir de soğan var zaten etin yanında, ayrıca salataya soğana gerek yok.

Genel olarak et “Aman tanrım ben böyle bir şey yemedim” dedirtecek cinsten değil. Zaten pişirme tekniği olarak da bir yenilik, üstünlük yok. Görsel olarak hoş. Ama eti daha yavaş ya da direkt ateşte daha hızlı pişirmek kesinlikle daha üstün oluyor.

Sevgiler 

No comments:

Post a Comment